این مأموریت میخواهد یک مهارت نرم را یادتان بدهد؛ مهارتی که اگر از حالا پرورشش بدهید بعداً دعایش را به جان نو+جوان میکنید. مهارت رسیدن به همه کارها، یا مهارت «سازماندهی». با این مهارت یاد میگیرید چهجوری باید کارهای هر روزتان را سروسامان بدهید، یا توی موقعیتهای شلوغ، چهجوری به همه کارها برسید.
برای این کار، اول یک لیست از کارهای روز بعدت را بنویس. توی آن تکلیفهای فردا، امتحان، دیدن برنامه تلویزیونی مورد علاقه یا کلاسهای فوق برنامه را جا بده. بعد آنها را توی این جدول، جاسازی کن. چهجوری؟ اول ببین این کارها چقدر مهم هستند؛ بنا به میزان اهمیتشان، توی یکی از دو خانه عمودی قرارشان بده. برای اینکه بفهمی باید خانه بالایی را انتخاب کنی یا پایینی، ببین که برای انجامدادن این کار چقدر زمان داری. بعد از اینکه هر کاری را سر جایش گذاشتی، به هر کدام یک اولویت تعلق میگیرد.
حالا میتوانی برنامه روزت را با توجه به اولویتها تنظیم کنی؛ مثلاً، اول روز را به کارهای با اولویت اول و دوم اختصاص بده. برای اولویتهای اول و دوم، باید همه تمرکزت را بگذاری وسط، اما شاید بشود کارهای اولویت سوم را بین کارهای دیگر هم انجام بدهی. کارهای اولویت چهارم را هم بگذار برای زمانی که وقت اضافی داشتی.
یادت باشد آنقدر روزهایت را شلوغ نکنی که نتوانی به همه کارها برسی.
این نمونه را ببینید. اگر این جدول یک روز تو باشد، باید بروی سراغ اولویت اول و با تمرکز کامل بنشینی سر کلاس. بعد، همانطور که تمرکز کردی، تکلیف زیستشناسی را انجام بدهی و بفرستی. شاید بتوانی بین تکلیف زیست و ارائه درس زبان، اتاقت را مرتب کنی. اینجوری هم تنوع ایجاد کردی و هم استراحت کردی. به این میگویند سازماندهی کارها به اضافه مدیریت زمان! آخر روز اگر وقت داشتی، به اولویتهای چهارم هم برس. راستی! یادت نرود هر کاری که انجام شد، رویش خط قرمز بکشی. خیلی کیف دارد!
چطوری مأموریت را بارگذاری کنم؟
به صفحه «خودم» در #نرمافزار_موبایلی نو+جوان برو، یک + کوچک کنار صفحه سمت راست میبینی، روی آن کلیک کن. در قسمت موضوع، مأموریت را انتخاب کن و در قسمت بارگذاری عکس یا متنت را بارگذاری کن.
راستی! درباره این مأموریت با دوستانت صحبت کن و آنها را به مأموریت # همه_چی_تحت_کنترله! دعوت کن.
nojavan7CommentHead Portlet