یکی از راههایی که برای جلبتوجه تو بهعنوان مخاطب در رسانهها استفاده میشود، این است که تو را صدا بزنند!
حالا این صدازدن میتواند با نام و نامخانوادگیات باشد، یا نام شهرت، استان و یا حتی ملیت و کشورت! هر چیزی که تو را متعلق به آن دسته کند، ناخودآگاه توجهت را برمیانگیزد. مثلاً، وقتی میگویند: «یازدهمیها!» یک یازدهمی، حتی اگر قصد استفاده از محتوای تبلیغ را نداشته باشد، باز هم تا آخر آن را میخواند، گوش میدهد و یا میبیند.
بیدار کردن و پررنگترکردن حس تحقیر هم از جمله ترفندهایی است که یک رسانه برای جلب و جذب مخاطبش بهکار میگیرد. آنها جوری صحبت میکنند تا تو را قانع کنند که اگر تاکنون محصولشان را نداشتی و یا از خدمتی که ارائه میدهند، استفاده نمیکردی قطعاً یک چیزی کم داری!
امّا نکته مهمتر برای رساندن یک پیام در هر قالب و نوعی که باشد، بهکاربردن کلمات است؛ کلماتی که خاص هستند و هیجان و انرژیهای منفی یا مثبت بالایی دارند. کلمات فوت، مرگ و کشتار هر سه مفهوم مردن را میرسانند، امّا مفاهیم و انرژیهای متفاوتی دارند.
حالا که با این چند ترفند آشنا شدی، فکر کن که خبرنگار یک رسانه هستی. بیا و برای دو سوژه «رشد علمی ایران» یک خبر با رویکرد منفی و از زبان رسانههای ناسالم و «حضوریشدن مدرسه» یک خبر با رویکرد مثبت و از زبان رسانههای سالم بنویس. موقع نوشتن حتماً به ترفندهایی که در بالا خواندی، توجه کن! سعی کن بیشترین استفاده را از این ترفندها انجام بدهی تا ما و دوستانت را کاملاً جذب و قانع کنی و ناخودآگاه مجبور باشیم تا آخرش را بخوانیم و تحتتأثیر حرفت قرار بگیریم.
چطوری مأموریت را بارگذاری کنم؟
مأموریت را که انجام دادی، فیلم یا متنت را بردار و بیا به صفحه «خودم» در #نرمافزار_موبایلی نو+جوان. حالا یک + کوچک کنار صفحه سمت راست میبینی، روی آن کلیک کن. در قسمت موضوع، مأموریت را انتخاب کن و در قسمت بارگذاری، ویدیو یا متنت را بارگذاری کن.
راستی! دوستانت را هم به مأموریت #چشم_بسته_قبول_نیست! دعوت کن.
nojavan7CommentHead Portlet